Social Media is een factor van belang verschuiving bij Inbound Marketing en wordt daarmee steeds belangrijker. Er is een duidelijke verschuiving te zien van Outbound- naar Inbound Marketing. Jij moet de klant niet zoeken, de klant moet jou zoeken en VINDEN voor het opbouwen van een netwerk.
De mensen die ik volg heb ik geselecteerd op een aantal criteria:
- Leveren ze waardevolle content?
- Hoe vaak leveren ze content? (frequentie)
- Wat is de kwaliteit van hun publiek?
1. Luisteren
Succes met Social Media en content marketing betekent meer luisteren en minder praten.Lees de beschrijving van je volgers en meng je in discussies om erachter te komen wat je volgers belangrijk vinden. Alleen dan kun je content leveren die van toegevoegde waarde is.
2. Focus
Het is beter je te specialiseren dan een manusje van alles te zijn. Een sterk gefocust Social Media strategie met de intentie om een sterk merk te bouwen heeft een hogere kans op succes dan voor alle mensen een klein beetje proberen te betekenen. Als je van een bepaald onderwerp veel weet kun je niet alleen veel maar ook kwalitatieve content leveren.
3. Kwaliteit
Het is beter om 1.000 online connecties te hebben waarmee jij deelt en discussieert dan 10.000 connecties die verdwijnen nadat ze zich de eerste keer bij je aangemeld hebben. Een kwalitatief netwerk luistert naar jou en zal niet aarzelen jouw content te delen met hun publiek.
4. Geduld
Social Media- en Content Marketing succes gaan niet over één nacht. Heb geduld!
5. Verbinding
Wanneer je fantastische content levert voor je volgers dan zullen zij dit delen met hun volgers
op Twitter, Facebook, LinkedIn, blogs en meer…Dit delen en discussiëren over je content opent nieuwe deuren voor zoekmachines. Deze deuren kunnen groeien tot honderden of zelfs duizenden potentiële manieren voor mensen om jou te vinden.
6. Invloed
Maak tijd vrij om de mensen te vinden die van invloed zijn in jouw vakgebied en die kwalitatieve volgers hebben. Zorg ervoor dat je daarmee een relatie opbouwt om ervaringen en ideeën te delen. Als je ervoor zorgt dat je interessant genoeg bent dan zullen zij jou introduceren aan hun publiek.
7. Waarde
Wanneer je al je tijd spendeert aan het promoten van je producten en diensten dan zal vanzelf iedereen ophouden met luisteren. Je moet waarde toevoegen waar iedereen wat aan heeft. Kom je iets leuks tegen op het web? Deel het met jouw publiek. Mensen gaan je dan vanzelf waarderen en zullen eerder luisteren wanneer je probeert je producten/diensten te promoten.
8. Erkenning
Negeer jouw online publiek niet. Het opbouwen van relaties is één van de meest belangrijke factoren die bepalend zijn voor het succes in Social Media. Dus erken elk persoon die probeert contact met jou te zoeken.
9. Toegankelijkheid
Gooi je content niet online om vervolgens weer te verdwijnen. Wees er voor je publiek om te reageren op discussies aangaande jouw content. Mensen zullen niet twijfelen jou te verwijderen als jij een paar weken niks van je laat horen.
10. Wederkerigheid
Je kunt niet verwachten dat anderen jouw content verspreiden als jij niet hetzelfde voor hun doet. Kom je waardevolle content tegen, afkomstig van iemand die jij volgt? Deel het dan met jouw publiek en het mes snijdt aan twee kanten. Je levert waardevolle content voor je publiek en je creëert erkenning bij de verspreider.
Mensen die om de minuut d.m.v. een zogenaamde “bot” content produceren verdwijnen al gauw uit mijn netwerk. En daarmee spreek ik niet alleen voor mijzelf. Sterker nog, ik denk dat een groot deel van jullie er net zo over denkt.
Ik heb altijd een klein notitieboekje bij mij om ideeën te noteren die plotseling in mij opkomen. In de korte tijd dat ik actief ben met Social Media heb ik geprobeerd een aantal zogenaamde “geboden” te bedenken die bepalend zijn voor het succes hierin.
De notities uit dit boekje heb ik vertaald naar een tiental geboden die naar mijn mening van invloed zijn op het succes in Social Media.
Wil je graag doelgericht zoeken met Twitter en meer dan 100 volgers per dag creeeren? Probeer dan nu de demo van Tweetadder.
Leave a Reply
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.