Grote en middelgrote beursgenoteerde bedrijven zijn matig actief op social media. De aanwezigheid op social media is groeiende, concludeert Citigate First Financial op basis van een onderzoek.

Volgens de onderzoekers ‘worstelen’ de bedrijven nog met het bepalen van een geschikte strategie. Ondernemingen vrezen voor een impact op de eenheid van de communicatie en het voortijdig uitlekken van belangrijke bedrijfsinformatie.

Twitter
De populairste social media onder de beursgenoteerde bedrijven zijn LinkedIn en Twitter. Ongeveer 90 procent van deze ondernemingen is actief op LinkedIn.
Ongeveer 80 procent is actief op Twitter, terwijl van de Midkap-bedrijven bijna de helft Twitter gebruikt.

Het overgrote deel van de bedrijven gebruikt het medium om te monitoren wat er over het bedrijf wordt getweet of om een of enkele keren per week van zich te laten horen. Van de Midkap-bedrijven heeft bijna de helft een Twitter-account.

Hyves
Ook is een ‘substantieel’ aantal bedrijven actief op Facebook of op een eigen YouTube-kanaal. Ook hier geldt dat AEX-bedrijven duidelijker aanwezig zijn dan de middelgrote bedrijven.
Het op Nederland gerichte Hyves is het minst populaire sociale medium. Hierop zijn middelgrote bedrijven wel actiever dan hun AEX-collega’s.

Bron: nuzakelijk.nl