• Top 10 mediamerken Nederland

    RTL4 Nederland 1 SBS6 Hyves.nl Nederland 3 Net5 Nu.nl Veronica Radio2 RTL5 De lijst heeft een aantal interessante verschuivingen ten opzichte van vorig jaar. SBS6 stond vorig jaar nog op nummer 1, maar is nu teruggezakt naar nummer 3. De nummer twee van vorig jaar – RTL4 – voert nu de lijst aan. Nederland 1,2

    Lees Meer

  • Alle marketinginstrumenten verzameld in 1 e-book

    Bald Marketing is bezig met een e-book waarom de beste marketinginstrumenten worden verzameld. De meeste marketinginstrumenten zullen u waarschijnlijk bekend voorkomen, maar waar normaal gesproken niet meteen aan denkt maar wel perfect inzetbaar zijn voor uw marketingcampagnes. Meer dan 300 marketinginstrumenten die je direct in kunt zetten Alvast een voorproefje van 1 pagina. Stealth Marketing

    Lees Meer

  • Drukwerk

    De huisstijl is de visuele communicatie met de buitenwereld. De positionering van uw product of dienst moet vaak in één oogopslag duidelijk zijn – uw huisstijl! Drukwerk is onderdeel van uw huisstijl en daarom van essentieel belang in uw communicatie naar buiten. In elke reclame van BOL.com is de kleur (bol.com) blauw aanwezig, zelfs tot

    Lees Meer

  • 20 marketing trends en voorspellingen

    Wat als je in de toekomst zou kunnen kijken? Wat zou je dan veranderen om de zekerheid van morgen vast te stellen? Misschien kan de toekomst ook wel worden voorspeld… De beste marketeers hebben er in iedere geval hun best op gedaan en hun bestemming in kaart gebracht. Afgelopen jaar kende de markteringwereld grote veranderingen. We

    Lees Meer

  • Social Media kan merkwaarde verhogen

    Een juiste social media strategie kan de merkwaarde van een onderneming zichtbaar kan verhogen. Dat is een conclusie uit een onderzoek van de NIBAA Institute Utrecht. Een voorwaarde is dat de social media strategie goed aan moet sluiten bij de bestaande bedrijfsstrategie. Social media moet volgens onderzoekers via een langetermijnvisie benaderd worden en structureel ingebed

    Lees Meer

  • Guerrilla Marketing Wapens

    Guerrilla Marketing is een marketingtechniek waarbij je met weinig middelen een zo groot mogelijk resultaat probeert te behalen. Een interessante techniek, vooral in combinatie met Social Media. Wij hebben een lijst samengesteld in de vorm van een e-book, met de 90 meest gebruikte Guerrilla Marketing Wapens. Deze wapens zijn te gebruiken voor het promoten van

    Lees Meer

  • Grote bedrijven matig actief op social media

    Grote en middelgrote beursgenoteerde bedrijven zijn matig actief op social media. De aanwezigheid op social media is groeiende, concludeert Citigate First Financial op basis van een onderzoek. Volgens de onderzoekers ‘worstelen’ de bedrijven nog met het bepalen van een geschikte strategie. Ondernemingen vrezen voor een impact op de eenheid van de communicatie en het voortijdig

    Lees Meer

  • Mooie websites worden meer vertrouwd

    Consumenten hebben meer vertrouwen gekregen in websites, ze hebben maarliefst 20% meer vertrouwen gekregen in vergelijking met 5 jaar terug. Dat is opmerkelijk gezien de snel stijgende internetcriminaliteit. Dit is gebleken uit een onderzoek aan de University of Melbourne. Daarnaast is het ook zo dat men 30% minder trouw is geworden aan online shoppen in

    Lees Meer

  • Vrouwen doen boodschappen, mannen aankopen

    Elk gezinslid heeft invloed op het aankoopbeslissingsproces, er wordt dan ook veel overleg gepleegd. Ieder heeft zijn eigen criteria en strategie om invloed uit te oefenen op dit proces. Echter, deze rollen verschillen per productcategorie. Moeders hebben de beslissing over de dagelijkse boodschappen en vaders hebben de grootste stem bij de grotere aankopen, zoals dat

    Lees Meer

  • Tv Reclame als marketinginstrument

    Reclames op de beeldbuis: marketinginstrument of collectebus? Naar mijn mening is het een spaminstrument die steeds meer irritatie opwekt en als collectebus van de commerciële omroepen fungeert. Hallo! Ik kijk TV voor de programmering, niet voor reclames. Een commerciële omroep mag maximaal 12 minuten per uur haar zendtijd aan reclames besteden, maar dat lijken soms wel 45 minuten. Waar komt dat door? De

    Lees Meer

Back to top